אז מה ההבדל? EDT vs EDP vs Parfum

אם אתם כמוני, אז הרבה פעמים תפסתם את עצמכם מסתכלים על בקבוק ניחוח ומתבוננים על הכתוב עליו “EDT”, “EDP” או “פרפיום אקסטרקט”. אבל מה ההבדל בין כולם בעצם? בפוסט הזה אני מקווה להבהיר זאת עבורכם וכן להוסיף קצת שמחה ליום שלכם!

אז נתחיל עם הבסיסי – כולנו מכירים את המונח “ניחוח”. ניחוח זה כבר כמה דברים שונים בצורתם המסחרית: אבקת ניחוח למכונת הכביסה, ניחוח לחלל המכונית וכמובן ניחוחונים לגוף. בכל המקרים האלו מדובר בכלי המשמש להשיג ריח מסוים ואפקט מסוים. נכון שבכל המקרים האלו המטרה זהה, אבל השיטה להשגת הריח והאפקט יכולה להשתנות.

פיו ויזאג סניף דבאח מול
פיו ויזאג סניף דבאח מול

במונחים מסחריים, קיימות שלושה רמות של ריח – EDT, EDP ופרפיום אקסטרקט. הבדל העיקרי בין הרמות האלו הוא במכמות השמן הארומטי המכיל הריח וכן בזמן ההתאפקות שלו על העור.

אז מה זה EDT בעצם? זו רמת הריח הנמוכה ביותר וכמובן זו שהכי זולה מביניהן עם זמן ההתאפקות יחסית קצר, כ-2-4 שעות. זו בעצם אומרת שתצטרכו להשתמש בו מספר פעמים ביום כדי לשמור על הריח הרצוי.

בניגוד לכך, EDP מכיל יותר שמן ארומטי מ-EDT ומתאפיין בזמן ההתאפקות הארוך יותר על העור, בסביבות 6-8 שעות. זה אומר שתוכלו להשתמש בו יותר מעט מ-EDT ועדיין להנות מהריח לאורך זמן רב יותר.

פרפיום אקסטרקט, כמו ששמו מרמז, הוא הכי חזק והכי עמיד בכל הרמות. הוא מכיל הכי הרבה שמן ארומטי ובזמן התאפקות של עד 12 שעות או יותר. אז אם אתם מחפשים ניחוח שיחזיק לאורך כל היום, פרפיום אקסטרקט הוא בחירה מצוינת.

אז למה יש את ההבדלים הללו? קיימת סיבה פשוטה מאוד לכך – הרמות השונות מאפשרות למכורים לייצר מספר גרסאות שונות של אותו ניחוח. כך ניתן להשיג ניחוח שמתאים למספר הזדמנויות ולשעות היום השונות. למשל, אם אתם מחפשים ניחוח ליום עסוק במשרד, EDP יכול להיות בחירה נהדרת, בעוד שפר

דילוג לתוכן